HR Assistant Section Manager [Thailand]


 

Job Description

$ads={1}

HR Assistant Section Manager (55K–60K) (SDG-95595)
ผู้ช่วยผู้จัดการแผนก HR

<Job Responsibilities>
  • Initiate, planning and implement OD project to support business requirement such as PMS, Career path, IDP, Corporate culture.
  • Revise salary structure to matching company business.
  • Responsible for talent management, promotion planning and succession planning.
  • Driving MBO and performance to create a growth mindset.
  • To operate payroll process for all Thai employees and expat included submit PND1, SSO, PVF, Housing loan on timeline basis.
  • To maintain employee benefits program and informs employees of benefits recommend. Knowledge in flexi benefit is a plus.
  • To process VISA&WORK PERMIT
  • To maintain organization staff by establishing recruiting, testing, and interviewing program; counseling managers on candidate
selection; conducting and analyzing exit interviews; recommending changes.
  • Provide Orientation for new hiring.
  • To resolving conflicts, negotiating and collective bargaining with others, handling complaints, settling disputes, and resolving grievances and conflicts, otherwise negotiating with others
  • To Align all HR programs and CSR activities with both short/long-term business objectives and action plans
  • To prepare monthly report
  • Act on behalf of company for Welfare committee meeting
  • ISO 9001 & 14001 activities
  • To support in other assignment from management.

<Necessary Skill / Experience >
- Thai nationality , Male, Female , age 30 - 40 years old
  • Bachelor's degree
  • At least 5 years’ experience in HRD function or Overall Human Resource
  • HRD experiences
  • Good understanding in Labor law.
  • Good command in English.
  • Good Computer literacy especially in Excel
  • Can work with Multi-Tasks, Problem Solving skills, Positive thinking, good attitude.
  • Can work under high pressure and finished in schedule time.

<Preferable Skill / Experience>
  • Can join in short period of notice
  • Experience in whole payroll process and compensation benefit management, HRM skill

Language Skill
English level : Conversational
Japanese level : None

Workplace Area: MRT Rama 9
Working Hour: 8:30-17:00(Monday - Friday (Sat-none)"100% WIO")

About the Benefits
55,000–60,000THB

About the company
Product & Service: Insurance brokerage for Group health & life insurance
Business Type: Insurance (Life Insurance / General Insurance);

ผู้ช่วยผู้จัดการแผนก HR (55K–60K) (SDG-95595)

<ความรับผิดชอบต่องาน>
  • ริเริ่ม วางแผน และดำเนินโครงการ OD เพื่อรองรับความต้องการทางธุรกิจ เช่น PMS, Career Path, IDP, วัฒนธรรมองค์กร
  • ปรับโครงสร้างเงินเดือนให้เข้ากับธุรกิจของบริษัท
  • รับผิดชอบการบริหารความสามารถ การวางแผนเลื่อนตำแหน่ง และการวางแผนสืบทอดตำแหน่ง
  • ขับเคลื่อน MBO และประสิทธิภาพเพื่อสร้างกรอบความคิดในการเติบโต
  • ดำเนินการเกี่ยวกับกระบวนการจ่ายเงินเดือนสำหรับพนักงานชาวไทยและชาวต่างชาติ รวมถึงยื่น ภ.ง.ด.1, สปส., PVF, สินเชื่อเพื่อที่อยู่อาศัยตามระยะเวลาที่กำหนด
  • รักษาโปรแกรมสวัสดิการพนักงานและแจ้งสวัสดิการแนะนำแก่พนักงาน ความรู้เรื่อง Flexi Benefit ถือเป็นข้อได้เปรียบ
  • ดำเนินการ VISA&WORK PERMIT
  • รักษาพนักงานในองค์กรโดยจัดทำโครงการสรรหา ทดสอบ และสัมภาษณ์ ผู้จัดการให้คำปรึกษาเกี่ยวกับผู้สมัคร
การเลือก; ดำเนินการและวิเคราะห์การสัมภาษณ์ทางออก แนะนำการเปลี่ยนแปลง
  • ปฐมนิเทศพนักงานใหม่
  • แก้ไขข้อขัดแย้ง เจรจาและต่อรองร่วมกับผู้อื่น จัดการข้อร้องเรียน ระงับข้อพิพาท และแก้ไขข้อข้องใจและข้อขัดแย้ง หรือเจรจากับผู้อื่น
  • จัดโปรแกรมทรัพยากรบุคคลและกิจกรรม CSR ทั้งหมดให้สอดคล้องกับวัตถุประสงค์ทางธุรกิจและแผนปฏิบัติการทั้งระยะสั้น/ระยะยาว
  • จัดทำรายงานประจำเดือน
  • ดำเนินการแทนบริษัทในการประชุมคณะกรรมการสวัสดิการ
  • กิจกรรม ISO 9001 & 14001
  • สนับสนุนงานอื่น ๆ ที่ได้รับมอบหมายจากฝ่ายบริหาร

<ทักษะ / ประสบการณ์ที่จำเป็น>
- สัญชาติไทย , ชาย , หญิง , อายุ 30 - 40 ปี
  • ปริญญาตรี
  • มีประสบการณ์อย่างน้อย 5 ปีในสายงาน HRD หรือ Overall Human Resource
  • ประสบการณ์ด้าน HRD
  • มีความเข้าใจกฎหมายแรงงานเป็นอย่างดี
  • สามารถใช้ภาษาอังกฤษได้ดี
  • สามารถใช้คอมพิวเตอร์ได้ดี โดยเฉพาะ Excel
  • สามารถทำงาน Multi-Tasks ได้ มีทักษะในการแก้ปัญหา คิดบวก มีทัศนคติที่ดี
  • สามารถทำงานภายใต้ความกดดันสูงและเสร็จทันตามกำหนดเวลาได้

<ทักษะ / ประสบการณ์ที่ต้องการ>
  • สามารถเข้าร่วมได้ในระยะเวลาสั้นๆ
  • ประสบการณ์ในกระบวนการจ่ายเงินเดือนทั้งหมดและการบริหารผลประโยชน์ตอบแทน, ทักษะ HRM

ทักษะทางภาษา
ระดับภาษาอังกฤษ : สนทนา
ระดับภาษาญี่ปุ่น : ไม่มี

สถานที่ทำงาน MRT พระราม 9
เวลาทำงาน: 8:30-17:00 น. (จันทร์ - ศุกร์ (เสาร์-ไม่มี)"100% WIO")

เกี่ยวกับผลประโยชน์
55,000–60,000THB

เกี่ยวกับบริษัท
สินค้าและบริการ : นายหน้าประกันวินาศภัยและประกันชีวิตกลุ่ม
ประเภทธุรกิจ: ประกันภัย (ประกันชีวิต / ประกันวินาศภัย)

$ads={2}


 

.

Post a Comment

Previous Post Next Post

Sponsored Ads

نموذج الاتصال